Monday 24 February 2014

ACT Senior Midshipmen 2014

Latihan berterusan yang sememangnya menguji  ketahanan mental  semua pegawai kadet telah berjalan dengan lancar apabila berjaya ditempuhi dengan tabah selama dua minggu. ACT terakhir senior midshipmen di KDSI 1, sememangnya meninggalkan pelbagai memori pahit manis.

bergambar sebelum bertolak ke Lumut

Kami lebih didedahkan dengan beberapa latihan praktikal seperti waspada, belayar bersama KD Mahawangsa, sea survival- life raft, jiwa murni (berlari dari KDSI 1 ke Teluk Batik) dan aktiviti-aktiviti lain seperti ketika kami masih junior midshipmen. Sesungguhnya banyak perkara dan  ilmu yang kami perolehi sepanjang 3 tahun ini.

aktiviti sea survival-life raft
pelayaran pertama kami bersama KD Mahawangsa
demonstrasi penurunan bot penyelamat
lawatan ke Markas Udara KD Rajawali
Kami sangat bersyukur dan berterima kasih kepada Allah dan semua pegawai serta jurulatih yang membantu. Banyak peluang dan ruang yang dapat kami manfaatkan sepanjang bergelar PDL. Yang mana tidak mungkin kami akan perolehi di luar dengan percuma dan mudah.

bergambar bersama pegawai koordinasi ACT

Sebaliknya dengan PALAPES LAUT UM kami dapat merasa segalanya. Sebelum kami ditauliahkan kami berharap semua dapat mendoakan yang terbaik buat kami semua. Selepas ditauliahkan kami juga mengharapkan doa daripada semua dalam kami menjadi seorang pegawai berpangkat Leftenan Muda yang berwawasan dan berilmu.

malam mesra 
Divisi Zain 2014
Divisi Thana 2014

InsyaAllah.  
Selagi ada daya. kami akan bertahan!

No comments:

Post a Comment