Tuesday 27 October 2015

Perbarisan Kawalan Kehormat Universiti Malaya 2015



Dewan Tunku Canselor,Universiti Malaya, 17 Oktober 2015 – Festival Konvokesyen Universiti Malaya (FESKUM) 2015 telah diserikan dengan upacara pembukaan istiadat kawad konvokesyen yang telah dijayakan oleh Palapes Laut dengan kolaborasi Palapes Darat Universiti Malaya.

      Bersempena dengan itu, seramai 80 orang pegawai kadet PALAPES UM gabungan PALAPES Laut dan juga Darat telah terlibat dalam Perbarisan Kawalan Kehormat Universiti 2015.Pada hari kejadian, perbarisan kawalan kehormat yang diketuai oleh Kapten Dr Syed Abdul Razak Sayed Mahadi dari Regimen Askar Wataniah, telah berlangsung dengan diiringi pasukan pancaragam dari Rejimen Askar Wataniah. Dewan Tunku Canselor telah menyaksikan barisan Palapes UM dengan uniform Darat dan Laut bersatu dan gah berdiri di hadapan menyambut ketibaan Duli Yang Teramat Mulia Sultan Perak.

 Sedikit taklimat sebelum perbarisan berlangsung oleh Pegawai Waren Askar Wataniah

 Pemeriksaan percubaan perbarisan oleh jurulatih

 pasukan pancaragam dari Rejimen Askar Wataniah yang bersemangat!

 Perbarisan yang diketuai oleh Kapten Dr Syed Abdul Razak Sayed Mahadi masuk baris

 Pemeriksaan barisan oleh Canselor UM, Duli Yang Teramat Mulia Sultan Perak

 Sesi bergambar oleh Palapes Laut dan Darat

Palapes Laut bergambar sebagai kenangan

Perbarisan kawalan kehormat Universiti Malaya bagi tahun 2015 berjaya ditamatkan dengan gemilangnya sekali oleh Pasukan Latihan Pegawai Simpanan Universiti Malaya. Diharapkan semangat kerjasama yang ditonjolkan oleh pegawai dalam latihan dapat mengeratkan lagi hubungan di antara pegawai dan jurulatih pada masa yang akan datang.sekian,sedia berkorban.



No comments:

Post a Comment