Thursday 9 April 2015

ROTU Challenge 2015

Bertarikh pada 4 & 5 Mei 2015 yang lepas, sebuah lagi projek hasil kerjasama PALAPES Universiti Malaya dengan kolaborasi Kolej Kediaman Dayasari telah berlangsung dengan gilang gemilangnya. Projek ROTU Challenge (RC) ini melibatkan kerjasama kedua dua pihak PALAPES Laut dan Darat Universiti Malaya. 


Projek ini telah diadakan selama dua hari. Antara aktiviti yang telah dijalankan adalah :
1. Pameran ketenteraan
2. Iron team
3. Survival 101
4. Blank shooting

Bagi tahun ini, satu acara baru telah diperkenalkan iaitu Survival 101. Acara ini terdiri daripada 7 peserta dari setiap kumpulan bersaing sesama kumpulan lain dalam membina pangkalan masing masing, memanah, menangkap ayam dan ikan, menyembelih ayam dan akhir sekali memasak menggunakan rangsum yang diberi. Penganjur acara ini, Kelab Setia Bakti yang diterajui oleh PKK Zul Fadhli Bin Ismail ini ternyata berjaya menarik perhatian para pelajar Universiti Malaya. 

Pasukan Iron Team

Peserta Iron Team dari UiTM
Peserta Survival 101 menganyam daun untuk dijadikan atap


Petugas di pameran PALAPES Laut menerangkan serba sedikit

Peserta Survival 101 memanah
Semasa perasmian
Turut dihadiri Peg Staf KDSK dan Peg Koordinasi
Gimik pembukaan

 
Majlis penutupan ROTU Challenge telah dirasmikan oleh Timbalan Komandan Universiti Malaya, Mejar Prof Madya Dr Abdul Halim Mokhtar diiringi oleh Pengetua Kolej Kediaman Kelima, Mejar Dr Syed Abdul Razak bin Sayed Mahadi, Pegawai Staf KD Sri Klang, Lt Kdr Mohd Firdaus Bin Marzilam TLDM dan juga Pegawai Koordinasi PALAPES Laut UM, Lt Mohd Syahiruddin Bin Hamsin TLDM. 

Bravo Zulu kepada penganjur projek ini juga kepada peserta yang berjaya menamatkan pertandingan. Semoga kesemua PDL beroleh pengalaman dan iktibar daripada aktiviti ini. 

No comments:

Post a Comment